IŠORINĖ REKLAMA NE TIK MIESTO VEIDAS

Šiandien taryboje svarstant klausimą dėl išorinės reklamos įrengimo Jurbarko rajono savivaldybėje taisyklių patvirtinimo, uždaviau pranešėjai klausimą:
-Kiek išduota leidimų išorinei reklamai ir kiek buvo nubausta už išorinės reklamos taisyklių pažeidimą (tarkim už reklamą be leidimo) per praeitus metus ? Uždaviau ne todėl, kad degu noru ką nors nubausti ar padidinti savivaldybės biudžeto pajamas. Praeidamas pro šalia miesto aikštės ar atnaujintoje Kauno gatvėje esančius pastatus, stebiuosi kaip mes visi priprantame prie neskoningos ir prastos išorinės reklamos. Įvairiausių formų, spalvų ir skirtingo techninio lygio bei nekokybiškai atliktomis reklaminėmis iškabomis mes, švelniai tariant, gluminam pravažiuojančius ir praeinančius miesto svečius. Apie kai kurių reklamų meninę vertę net nesinori pradėti diskusijos. Išorinė reklama ne tik miesto veidas bet ir mūsų visų meninės kultūros išraiška.
Nematau tikslo bausti verslininkus, bet kai nėra aiškių nuostatų ir atsakomybės už viešų erdvių vizualinį vaizdą, visa tai susiveda į elementarų vizualinį kičą. Kai kurios miesto viešos erdvės panašėja į laikinos turgavietės iškabas vienai dienai. Teisybės dėlei turiu pripažinti, kad Kauno prekybos bazė, Gariūnai tai matyt seniai suvokė ir vizualinė reklama ten aukštesnio lygio nei pas mus miesto viešose erdvėse.

Ūkio komiteto posėdžio metu, mes komiteto nariai sutarėme ir paprašėme sprendimo rengėjų papildyti taisykles aiškesniais ir konkretesniais bendrais reikalavimais, kad padėtis pradėtų keistis į gerąją pusę…
Deja tai nebuvo padaryta. Ir matyt ne iš blogos valio, nes sunku surasti bendrą vardiklį įvairiems skoniams ir poreikiams. Todėl pasiūlau sudaryti kelių žmonių (menininkų) komisiją, kuri galėtų įvertinti ir pasiūlyti bendrus sprendimus dėl meninės – vizualinės vertės, miesto įvaizdžio prasme, ir nustatyti iš anksto paskelbiamas bendrąsias privalomas sąlygas reklamos užsakovams ir gamintojams. Ši komisija nustatytų tik bendruosius reikalavimus ir neužsiimtų pavienių reklamos iškabų vertinimu. Tai būtų esminė pagalba savivaldybės administracijos darbuotojui, kurio parašu išduodamas leidimas.
Kontrolė, matyt, turėtų būti seniūnų rankose ir visai nebūtina iš karto pulti rašyti ATPK protokolą kiekvienam pažeidėjui. Užtektų ir pasidomėjimo, ar turi leidimą reklamai viešoje erdvėje.
Na, o sprendimo projektą pasiūliau iš esmės tobulinti ir priimti kitame savivaldybės tarybos posėdyje.

_______________________________

Laikraštyje „Šviesa” straipsnis „Reklamos džiunglėse taisyklės negaliojo

Tai pat žiūrėkite

UŽ KĄ BALSUOTI, O UŽ KĄ GALI BŪTI ITIN PAVOJINGA!

Už ką balsuoti?             Pastarosiomis dienomis šį klausimą man užduoda vis dažniau. Neturiu jokio noro …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *